Frantz Fanon International

Derniers articles

  • Yon apèl nan Nairobi

    Depi lè kontwovès Valadolid la te fi-n pase, batisè anpi, kolon, esklavajis ak kapitalis yo te toujou gen pretansyon pou jistifie, tankou sete yon bagay ki nomal epi natirèl, tout kalite egsaksyon yo fè viktim yo sibi. Sa ki pi rèd la, bagay sa yo rive paske batisè anpi yo pretann genyen anpil konesans sou manniè nanm, kilti ak lespri viktim yo ap fonksyone.
    Soti nan teori ki pote non « enferiorite biolojik ki nan nanm viktim yo » ak kalkil yo fè sou anvi pèp sa yo ki te sibi maltretans konkèt kolonial la, chemen sa-a mennen nou nan yon lot teori ki pote non « teyori dejeneresans » ki ta sanble afekte pwoletè ak oprime yo, pou rive nan sa yo rele « rasis kiltirèl » e teyori ki jistifie chok sivilizasyon yo.
    Pou nou ka sonje, an nou mete sou tapi tout tèz, ki soti nan lekol satirik alje-a, ki te fè eskandal. Soti nan lanne 1930 pou rive nan lanne 1950 lekol sa-a fè kouri yon teyori ke li nonmen « (...)

  • La question coloniale aujourd’hui, ici et là-bas

    , par Ghazy Hidouci

    (Cette contribution est aussi à lire avec d’autres textes à sa suite sur le thème "colonialisme et anti-colonialisme" sur le site d’IPAM, partenaire de l’initiative.)
    I Rappel du contexte d’aliénation de la période coloniale :
    (analyse suivant pas à pas la pensée de Fanon dont les citations sont en italique)
    1. Définition : la colonisation est définie
    comme un système dont les bases doctrinales s’opposaient quotidiennement à une perspective humaine authentique. C’est toujours un phénomène violent, un programme désorganisation des sociétés, de désordre absolu. La rationalisation de l’entreprise par le déterminisme historique et l’apport de civilisation et de valeur ne change rien. Le colonisé doit demeurer structurellement sous-homme, sinon la logique ne fonctionne pas. Comme elle ne fonctionnera pas, l’application de la violence extrême à un sous-homme n’est pas « extraordinaire » ; Il n’y a pas (...)

  • Nairobi Appeal

    Since the Valladolid Controversy, the empire-builders, slave-mongers, colonialists, capitalists, have, throughout history and in various forms, attempted to justify their exactions on “natural and social grounds” by using their alleged knowledge of the “soul”, the psyche and the culture of dominated.
    From theories of the so-called “biological inferiority of colonized peoples’ brains”, to the arguments of the desire of the victims of colonial conquests to be colonized, this tortuous path took us to the theories about the “degeneration” afflicting proletarians, oppressed peoples, to various forms of “cultural racism”, and theories claiming to justify “conflicts of civilizations”.
    You may remember the scandalous theses of “the School of psychiatry of Algiers”, which popularized in the years 1930-1950 the idea of “Maghrebian primitivism” (Antoine Porot), and, in the same period of time, through the (...)

  • Yon apèl nan Nairobi

    Depi lè kontwovès Valadolid la te fi-n pase, batisè anpi, kolon, esklavajis ak kapitalis yo te toujou gen pretansyon pou jistifie, tankou sete yon bagay ki nomal epi natirèl, tout kalite egsaksyon yo fè viktim yo sibi. Sa ki pi rèd la, bagay sa yo rive paske batisè anpi yo pretann genyen anpil konesans sou manniè nanm, kilti ak lespri viktim yo ap fonksyone.
    Soti nan teori ki pote non « enferiorite biolojik ki nan nanm viktim yo » ak kalkil yo fè sou anvi pèp sa yo ki te sibi maltretans konkèt kolonial la, chemen sa-a mennen nou nan yon lot teori ki pote non « teyori dejeneresans » ki ta sanble afekte pwoletè ak oprime yo, pou rive nan sa yo rele « rasis kiltirèl » e teyori ki jistifie chok sivilizasyon yo.
    Pou nou ka sonje, an nou mete sou tapi tout tèz, ki soti nan lekol satirik alje-a, ki te fè eskandal. Soti nan lanne 1930 pou rive nan lanne 1950 lekol sa-a fè kouri yon teyori ke li nonmen « (...)

  • APPELLO DI NAIROBI

    A partire dalla Controversia di Valladolid, in tutte le epoche e sotto forme diverse i costruttori di imperi, gli schiavisti, i colonialisti, i capitalisti hanno preteso di giustificare le loro espropriazioni con argomenti naturalistici e sociologici, invocando il loro presunto sapere sull’« anima », la psiche e la cultura dei dominati.
    Dalle teorie sulla supposta inferiorità biologica dei colonizzati alle congetture circa il desiderio d’essere colonizzati dei popoli vittime delle conquiste coloniali, questa strada arriva alle teorie della degenerazione che colpirebbe i proletari e gli oppressi, fino al razzismo culturalista e alle teorie che giustificano lo « scontro di civiltà ».
    Ricordiamo le tesi scandalose della « Scuola psichiatrica di Algeri » che negli anni 1930-1950 diffusero l’idea del « primitivismo magrebino » e, alla stessa epoca, gli scritti di John Colin Carothers, il Direttore (...)